ניהול סושיאל – פלטפורמות מתאימות לשיווק בדיגיטל

אחת ההתלבטויות הגדולות של בעלי עסקים ובעלי תקציבי פרסום היא באילו פלטפורמות כדאי להתמקד. זוהי שאלה חשובה שתשפיע רבות על תוצאות השיווק.

בעבר, חשבתי שכדאי להיות בכל מקום ולהפיק את המקסימום מכל פלטפורמה. כיום, דעתי שונה לחלוטין. לרוב האנשים, זה לא ריאלי להיות בכל הפלטפורמות, מאחר ויש להתעסק עם זה ללא הפסקה ובמלוא המרץ לקבלת התוצאות הרצויות, במיוחד כשזה נעשה לבד לצד תחומי אחריות רבים נוספים.

ללקוחות שלי שנמצאים בתהליכי ליווי עסקי שיווקי, ואינם עובדים עם קמפיינר או מנהל מדיה חברתית, אני ממליצה להתמקד בפלטפורמה אחת או שתיים עיקריות. יש להתאים את התכנים והנראות לכל פלטפורמה, שכן לכל אחת מאפיינים שונים. אם יש פלטפורמה נוספת שחשוב להיות בה, אך לא “במשרה מלאה”, אמליץ להעלות את אותו התוכן גם שם, בהנחה שהוא מתאים.

דוגמה לכך היא לקוחה שלי, אמנית ומעצבת פנים של חללים גדולים. היא עסוקה מאוד וכל פרויקט דורש המון עבודה, מחשבה ויצירתיות. היא התקשתה עם הרשתות החברתיות, ואני הנחיתי אותה כיצד ליצור בקלות Reels שמתאימים לאינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק. זה עובד לה נהדר!

לעומת זאת, ללקוח אחר שלי, חברה גדולה עם צוות שיווק ותקציבים גדולים, המוצר היה בושם. ההמלצה הייתה להתמקד באינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק עם תכנים שונים ומותאמים אישית לכל פלטפורמה.

אז באילו פלטפורמות כדאי להתמקד?

הנה כמה שאלות שכדאי לשאול:

  • מה סוג המוצר? מוצר ויזואלי יתאים לאינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק ופינטרסט.
  • מי הם הקהלים? בני כמה הם? מהם המאפיינים שלהם? מוצר או שירות שנמכר לחברות או למשאבי אנוש יתאים ללינקדאין, בעוד שמוצר לקהל צעיר ויזואלי יתאים לטיקטוק או אינסטגרם.
  • מהם המשאבים שעומדים לרשותכם? כמה זמן יש להשקיע? מה רמת הידע והשליטה בפלטפורמה? במידה ואתם מנהלים את המדיה עבורכם, מהו התקציב?

טיפ למתקדמים
אם אתם מצליחים לעקוב אחר טרנדים במדיה, נסו להבין האם יש פיצ’ר חדש בפלטפורמה מסוימת שמביא חשיפה נוספת, או האם יש פלטפורמה חדשה שעונה על כל הקריטריונים שלכם.

לסיכום

חשוב להתאים את הפלטפורמות לסוג המוצר או השירות, לקהלים ולמשאבים העומדים לרשותכם.

תמונה של מיטל ברנס

מיטל ברנס

מומחית לרשתות חברתיות ומסחר מקוון

אנחנו כאן! שנדבר?

מאמרים נוספים

https://mayastudio.co.il/wp-content/uploads/2023/05/Writing-content-on-a-website.jpg

כיצד לכתוב תוכן משכנע, מעניין ומרתק לאתר תדמית?

אחד האתגרים הכי משמעותיים הוא תהליך כתיבת החומרים לאתר. גם בתחום הזה, אני כאן כדי לעזור.

https://mayastudio.co.il/wp-content/uploads/2024/07/the-importance-of-upgrading-a-website.jpg

למה שדרוג ושיפור אתרים הכרחי לבעלי עסקים קטנים

חשיבות שדרוג ושיפור האתר וכיצד זה יעזור לעסק שלכם למשוך לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים.

Scroll to Top

האתר יעלה בקרוב מאוד...

האתר יעלה בקרוב מאוד...