עולם השיווק הדיגיטלי תחרותי מאי פעם. עסקים נאלצים להתמודד עם כמות עצומה של רעשים, עם מתחרים על כל ליד ומציאת דרכים יעילות ומהירות למשוך ולחמם לידים. כאן נכנסת לתמונה אוטומציה שיווקית, כלי רב עוצמה שיעזור לכם להפוך את הליד ללקוח משלם.
אוטומציה שיווקית תומכת בחיבור מיידי ללקוח, חיבור המבוסס על שירות מיידי, הודעות חמות ותחושה שיש ללקוח עם מי לדבר ושיש תמיד מענה נכון, מדוייק, עד למפגש האנושי המחוייב בתוך התהליך.
מי בכלל צריך אוטומציה שיווקית?
אם אתה אתר מסחר דיגיטלי (eCommerce) ואתה מחפש לקוחות חדשים או מעוניין להגדיל את סל הקניות של כל לקוח (Lifetime value ) – אתה צריך אוטומציה שיווקית.
אם אתה עסק גדול או קטן שאוסף לידים דרך קמפיין פייסבוק או גוגל- אתה צריך אוטומציה שיווקית.
אם אתה מחפש לקוחות חדשים לעסק שלך, לא משנה באיזה תחום- אתה צריך אוטומציה שיווקית.
מה זה אוטומציה שיווקית?
פעולות אוטומטיות שאנחנו מגדירים במסע הלקוח להגדלת ה- Goal’s של האתר.
לדוגמא:
לקוח מתעניין בקורס כלשהו >> הוא יושב בערב בבית, רואה את הפרסום שלכם שאליו מצורף טופס לידים וממלא פרטים. אם אין אוטומציה הוא יחכה למחר במקרה הטוב או ליום אחר שאיש/אשת המכירות יהיו במשרד במקרה הרע. רק אז יחזרו אליו לקבל פרטים נוספים (איזה סוג קורס הוא רוצה: דיגיטלי או פרונטאלי, מתי נוח לו וכו).
אם יש אוטומציה- מיד אחרי מילוי הטופס הוא יקבל הודעת ווצאפ (בווצאפ יש נכון להיות כ-90% פתיחה), עם הודעת: “היי ניר, תודה שפנית אלינו, קיבלנו את פנייתך, נשמח לשמוע ממך עוד כדי שנוכל לדייק את הקורס שמתאים לך….” ביחד עם ההודעה הזאת אפשר לשלוח לינק לטופס שבו נוכל לשאול את כל השאלות.
אל דאגה, הליד כבר נרשם המייל והטלפון שלו אצלנו נוכל לחזור אליו גם אם לא מילא את השאלון.
הודעה כזו נותנת לגולש תחושה של ביטחון ושירותיות, ומראה לו שהוא חשוב לכם. יתרון נוסף הוא שהיא זמינה 24/7, כך שגם אם הליד פנה אליכם מחוץ לשעות העבודה הרגילות,הוא יקבל מענה מיידי.
בשלב הבא – מיד בסיום השאלון או לאחר כמה שעות תלוי איך נגדיר את השלב הבא, נוכל לשלוח לו לינק לקביעת שיחה איתנו. הלקוח הפוטנציאלי יוכל לקבוע פגישה בשעה וביום שנוח לו. בנוסף, הוא יקבל מייל ויוסיף את הפגישה אצלו ביומן. אין צורך לרדוף אחרי לקוחות: “לא נוח לך לדבר עכשיו? מתי תרצה שנחזור אליך…?” כף נחסוך זמן יקר ונוודא שהלקוח עושה עוד צעד לקראתנו, לקראת העסק שלנו.
ערב לפני הפגישה, אפשר (באופן אוטומטי כמובן) לשלוח לו תזכורת- “היי ניר… מזכירים לך שמחר בשעה XX:XX אנחנו משוחחים, מחכה לדבר איתך…”
שיטה זו שהוצגה לעיל נכונה לכל סוג עסק. למשל, חברת נדל”ן שמפרסמת קמפיין לפרויקט דיור. אם לאחר קבלת הליד, יישלח למתעניין שאלון מדויק, נוכל עוד לפני השיחה להבין אם הוא מחפש דירת שלושה חדרים או דירת גן, אם התקציב לא מתאים ואפשר להציע לו פרויקט אחר במקום, בכל מקרה הוא כבר מחובר לחברה, הוא כבר לקוח פוטנציאלי.
דוגמאות נוספת:
- לקוחות בעלי אתר איקומרס- מכירים אוטומצית נטישת עגלה במייל? מה יהיו אחוזי ההמרות אם האוטומציה תהיה גם בווצאפ?
- נותנים 10% הנחה ללקוחות חדשים עם פופאפ הרשמה באתר? המייל לא תמיד מגיע ללקוח, הם לא מוצאים אותו ועסקאות נופלות… אפשר לשלוח את הקוד גם דרך הווצאפ.
- אתם מפרסמים בפייסבוק פוסטים שיווקים ללא מחיר ורוצים לקבל חשיפה בכל פעם שלקוח כותב: “מחיר”? לא צריך לענות להם באופן ידני אחד אחד, אפשר לעשות אוטומציה שמיד עונה: “שלחתי בפרטי” ונשלחת הודעה במסנג’ר. ככה גולשים אחרים לא יראו את המחיר, והחשיפה תעלה.
מה אפשר לעשות באוטומציות שיווקיות?
כמעט הכל.
- יצירת קשר מידי אחרי השארת הליד.
- שליחת הודעות או שאלונים למיקוד הלקוח.
- קביעת פגישה.
- שליחת מידע על הזמנות שנעשו באתר (חברת המשלוחים לקחה, נכנס למחסן מיון, יצא לאספקה וכו). הודעות יותר חמות ומרגשות מהודעות ברירת המחדל של חברת המשלוחים.
- UPSALE למוצרים.
- פרסום מבצעים חדשים לקהלים “מיוחדים” ברשימת התפוצה הסודית שלכם.
- ועוד מלא דברים…
אז הגולש המיר, הפך ללקוח קיבל את המוצר. מה עכשיו?
הלקוח לא מפסיק להיות לקוח אחרי שהוא קיבל את המוצר. השלב ההכרחי הבא הוא להראות ללקוח כמה הוא חשוב לכם וכמה אתם רוצים שיחזור לרכוש שוב מכם ולא מאתר מתחרה (הגדלת LTV).
סדרה של מיילים או הודעות שבהם אתם מודים לו, נותנים לו הנחה לרכישה אחרת ומבקשים ממנו לדרג את איכות המוצר והחוויה מראים ללקוח שהוא חשוב לנו, שאנחנו רוצים לשמוע ממנו ולתקן את מה שיש לתקן.
לקוחות מרוצים יענו וימשיכו. אבל אנחנו רוצים דווקא את הלקוחות שלא מרוצים, רוצים לשמוע איך הייתה חווית הרכישה שלהם ולשפר את האתר במידה וההערות חוזרות, אותו הדבר עם אופן האריזה, חברת המשלוחים והמוצר עצמו.
עסק שלא רוצה לשמוע ביקורת מהלקוחות שלו, ולא רק את הדברים הטובים, הוא לא עסק בריא.
כשיש לנו לקוחות מרוצים באתר וברשימת הדיוור שלנו, יהיה לנו קל (ודגש על זול) יותר לעשות המרות נוספות דרך האתר.
סיכום
אוטומציות שיווק הן כלי רב עוצמה שיכול לעזור לכם לשפר את תהליך יצירת הלידים, להגדיל את המכירות ולשפר את חווית הלקוח.
אם אתם מחפשים דרכים לייעל את פעילות השיווק שלכם ולהפוך אותה לרווחית יותר, מומלץ לכם בחום לשקול הטמעת אוטומציות שיווק בעסק שלכם.
חשוב לציין כי אוטומציות שיווק אינן תחליף ליחס אנושי. חשוב להשתמש באוטומציות בצורה נכונה ובאיזון, תוך הקפדה על מתן שירות לקוחות איכותי ומקצועי. למעשה, אוטומציה שיווקית מגדילה את הרגשת החיבור האנושי, וגורמת ללקוח להרגיש שבכל זמן יש לו עם מי לדבר.
אני מקווה שמאמר זה היה מועיל עבורכם. אם יש לכם שאלות נוספות על אוטומציה ואיך אפשר למנף את העסק שלכם עם אוטומציה, אשמח לשמוע מכם.