כשאני פוגשת בעלי עסקים שמעוניינים להתחדש ולגדול עם אתר תדמית חדש, אני מגלה שיש מין פנטזיה קולקטיבית כזאת שברגע שיהיה לי אתר, הלקוחות יגיעו אלי ויצטרכו לחכות עד שאתפנה אליהם מרוב פניות שאקבל.
אז זהו, שלא.. אין ספק שאתר, הוא השלב הבסיסי להעלאת התודעה הדיגיטלית שלכם במחוזות גוגל. ואין ספק שבניית אתר צריכה להיות בשפת הגוגלית ולא רק בשפה שקהלי היעד שלכם יוכלו לקרוא. אבל כל זה לא מספיק.. האתר צריך להיות מקודם אורגנית (וכן, קידום ממומן במקומו מונח).
בפוסט הזה, נדבר על קידום אורגני באמצעות כתיבת פוסט בבלוג העסקי באתר התדמית שלכם, ואיך יצירה ותחזוקה של בלוג, תהיה מפתח להגדלת דירוג ה-SEO שלכם.
תוכן איכותי בכתיבת הבלוג הוא המפתח
הבסיס לבלוג מצליח טמון באספקה עקבית של תוכן איכותי ורלוונטי לקהלי היעד שלכם. מנועי חיפוש של גוגל יודעים לזהות ולהעדיף תוכן שהוא אינפורמטיבי, ייחודי, ושמוסיף ערך למשתמשים. לכן, כדאי להבין יותר לעומק, אילו נושאים יכולים לעניין את קהלי היעד שלכם ואז להפוך את הבלוג שלכם למתחם המקצועי של ידע אשר יספק תובנות, פתרונות או בידור שחשובים לקוראים שלכם.
דוגמה: אם אתם בעלי חנות בגדים, תוכלו לכתוב פוסטים על טרנדים אופנתיים, טיפים לסטיילינג או מדריכים לבחירת הבגדים המתאימים לכל אירוע.
מילות מפתח ואופטימיזציה של SEO
אני מבינה, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לעבוד עם מקדמי אתרים בגוגל. עבור רבים, זאת נראית הוצאה גדולה מידי בתחילת הדרך והנטייה היא לוותר על ההוצאה הזאת בשלב הראשוני. ראשית, כבונה אתרים, אני ממש ממליצה לא לחסוך על השלב הזה בתהליך בניית האתר. שילוב של מקדמי אתרים בהקמת האתר הוא קריטי כדי להגיע לתוצאות מדויקות יותר במנועי החיפוש.
לחילופין, אם החלטתם לעשות זאת בעצמכם, זה ממש ממש בסדר. הנה כמה דברים שכדאי מאד להתייחס אליהם כדי לשפר את החשיפה:
שלבו מילות מפתח אסטרטגיות בצורה אורגנית בפוסטים
ערכו מחקר מילות מפתח יסודי כדי לזהות מונחים וביטויים שסביר שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישתמשו בהם. בצעו אופטימיזציה של פוסטים, כותרות ותיאורי מטא בעריכת הפוסט בהתאם למילות המפתח הללו, מה שיקל על מנועי החיפוש להבין את הרלוונטיות של התוכן שלכם ולשפר את החשיפה עבור קהלי היעד הנכונים.
השתמשו במגוון רחב של מילות מפתח
אל תתמקדו רק במילת מפתח אחת או שתיים. השתמשו במגוון רחב של מילות מפתח רלוונטיות כדי להגיע לקהל רחב יותר.
השתמשו במילות מפתח בכותרות ובכותרות המשנה
מנועי החיפוש נותנים משקל רב יותר למילות מפתח שמופיעות בכותרות ובכותרות המשנה.
השתמשו במילות מפתח בתיאור המטא
תיאור המטא הוא תיאור קצר של הדף שמופיע בתוצאות החיפוש. ודאו שהוא מכיל את מילות המפתח הרלוונטיות.
דוגמה: אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם למילת המפתח “בניית אתרים”, תוכלו לכתוב פוסט בבלוג שכותרתו “5 טיפים לבניית אתר שיגדיל את המכירות שלכם” ולכלול בו מילות מפתח כמו “בניית אתרים”, “עיצוב אתרים”, “קידום אתרים” וכו’.
עבודה קבועה ועקבית על הבלוג שלכם
מנועי חיפוש אוהבים תוכן חדש, ועדכון קבוע של הבלוג שלכם הוא איתות לכך שהאתר שלכם פעיל ורלוונטי. אני יודעת, זה קשה! קשה להיות עקביים, קשה לייצר תוכן חדש, קשה לחשוב על רעיונות לתכנים חדשים. בסדר, יאללה, דברו עם Chat GPT וכל הקשיים האלו ייפתרו בשנייה. אל תתנו לשום דבר לעכב אתכם.
קבעו עם עצמכם דייט קבוע לכתיבה ופרסום הפוסטים, בין אם זה דייט שבועי, דו-שבועי או חודשי – דייט בתדירות ריאלית שתוכלו לעמוד בו בלי להבריז לעצמכם. עקביות לא רק שומרת על מעורבות קהלי היעד אלא גם עוזרת למנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר שלכם לאינדקס בתדירות גבוהה יותר.
דוגמה: אם אתם רוצים ליצור בלוג מצליח, כדאי לפרסם פוסט חדש לפחות פעם בשבוע.
אסטרטגיית קישור פנימי
חזקו את מבנה האתר שלכם על ידי שילוב קישורים פנימיים בתוך הפוסטים בבלוג שלכם. זה לא רק ישפר את חווית המשתמש של הקוראים אלא גם יעזור למנועי החיפוש לנווט ולהבין את ההיררכיה של התוכן באתר. קישורים פנימיים יכולים לשפר את חלוקת סמכות הדפים ברחבי האתר שלכם, ובסופו של דבר להועיל לדירוג החיפוש הכולל שלכם.
דוגמה: אם כתבתם פוסט בבלוג על “איך לבחור צבעים לאתר”, תוכלו לקשר אותו לפוסט אחר שכתבתם על “עיצוב אתרים”.
היעזרו וקדמו שיתופים חברתיים
נצלו את הכוח של המדיה החברתית כדי להגביר את טווח ההגעה של תוכן הבלוג באתר שלכם. עודדו את הקוראים לשתף את הפוסטים שלכם בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדאין. אותות חברתיים ממלאים תפקיד באלגוריתמים של מנועי החיפוש, ומעורבות חברתית מוגברת יכולה לתרום לדירוג חיפוש אורגני גבוה יותר.
דוגמה: הוסיפו כפתורי שיתוף לרשתות חברתיות בסוף כל פוסט בבלוג, ושתפו את הפוסטים שלכם בעצמכם בעמודי המדיה החברתית שלכם.
עיצוב מותאם לנייד
עם מספר הולך וגדל של משתמשים שניגשים לתוכן במכשירים ניידים, חיוני להבטיח שהבלוג והאתר שלכם רספונסיביים ומתאימים לנייד. גוגל ומנועי חיפוש אחרים נותנים עדיפות לאתרים רספונסיביים לנייד, כך שאופטימיזציה לנייד יכולה להשפיע לטובה על ביצועי החיפוש האורגני שלכם.
דוגמה: בדקו את האתר שלכם במכשירים ניידים שונים (אפל/סמסונג וכו’) כדי לוודא שהוא מוצג בצורה תקינה ונוחה לקריאה.
מעקב וניתוח ביצועים
עקבו באופן קבוע אחר הביצועים של הבלוג באמצעות כלי ניתוח כמו גוגל אנליטיקס. שימו לב אילו פוסטים מייצרים תנועה גדולה, אילו מילות מפתח מושכות תשומת לב וכיצד המשתמשים באתר נמצאים באינטראקציה עם התוכן של הפוסטים. השתמשו בנתונים אלו כדי לחדד את אסטרטגיית התוכן שלכם.
דוגמה: אם אתם רואים שפוסט מסוים בבלוג מקבל הרבה תנועה, אך הגולשים עוזבים אותו במהירות, זה יכול להצביע על כך שהתוכן לא מספיק מעניין או רלוונטי. במקרה כזה, כדאי לעדכן את הפוסט או לכתוב פוסט חדש בנושא דומה.
סיכום
שילוב בלוג באתר העסקי מומלץ ביותר! זוהי אסטרטגיה רבת עוצמה להגברת הנראות של החיפוש האורגני. על ידי יצירה עקבית של תוכן איכותי ומותאם למילות מפתח, קידום שיתוף חברתי ושמירה על עיצוב ידידותי למובייל, אתם יכולים לשפר את הדירוג והרלוונטיות של האתר במנועי החיפוש בשונים. עם זמן, מסירות ועקביות, אין ספק שתצליחו לשפר את הדירוג של החיפוש האורגני ולהוביל תנועה בעלת ערך לאתר העסקי שלכם.