כבעלי עסק, אתם רוצים להפיק את המירב מהשקעות הפרסום שלכם. אתם רוצים לדעת שהכסף שאותו אתם משקיעים בפרסום מנוצל באופן האפקטיבי והנכון ביותר. אבל איך אפשר לדעת מה עובד ומה לא, אם לא עוקבים אחר הנתונים?
מעקב אחר ביצועי הפרסום הוא חיוני לכל בעל עסק המפרסם באופן מקוון. כבעל עסק שעסוק בעבודה מול לקוחות, הזמנות, ייצור, שירות ועוד, אין לך זמן או ידע לפענח את הנתונים שאתה מקבל מחברת קידום האתרים או את הנתונים המופיעים בגוגל אנליטיקס ולהבין שהפרסום שאתה עושה הוא הכי טוב לך. אתה צריך אדם שזה המקצוע שלו, שיודע לפענח את הנתונים לטובת הגדלת היעילות הפרסומית.
בלא מעט מקרים, פענוח מקצועי של הנתונים יחשןף בפניכם את הבעיה וגם את הפתרון, את הנתון הנסתר שבאמצעותו תשפרו לבלי הכר את הביצועים של הקמפיין, את הגביע הקדוש שיזרים את הלקוחות בצורה המיטבית ביותר.
מהן הסיבות למעקב אחרי נתוני האתר שלך:
- להבין מה עובד. מעקב אחר נתונים כמו: שיעורי הקליקים, המרות ועלויות הרכישה יכול לעזור לכם להבין אילו ערוצי פרסום מניבים את התוצאות הטובות ביותר.
- להשקיע נכון. על סמך הנתונים, תוכלו להחליט היכן להשקיע יותר כסף והיכן להפחית את ההשקעה.
- לשפר את הקמפיינים. ניתוח נתונים יכול לחשוף נקודות תורפה בקמפיינים שלכם, מה שיאפשר לכם לבצע התאמות ולשפר את התוצאות.
- להגדיל את ההחזר על ההשקעה (ROI). ניהול נכון של קמפיינים פרסום, המבוסס על נתונים, יכול להוביל להגדלת ההחזר על ההשקעה שלכם.
אחרי אילו נתונים חשוב לעקוב?
הנתונים החשובים ביותר למעקב תלויים במטרות הפרסום שלכם. עם זאת, ישנם כמה נתונים כלליים שכדאי לעקוב אחריהם:
- שיעורי הקליקים (CTR). אחוז האנשים שראו את המודעה שלכם ולחצו עליה.
- שיעורי המרה. אחוז האנשים שביצעו פעולה רצויה לאחר שראו את המודעה שלכם (לדוגמה, רכישה, הרשמה לניוזלטר).
- עלויות ההרכישה (CPA). העלות הממוצעת להשגת לקוח חדש.
- החזר על ההשקעה (ROI). הסכום שהרווחתם עבור כל שקל שהשקעתם בפרסום.
- אורך החיים של הלקוח (LTV). כמה לקוח שווה לנו בתקופת חייו כלקוח.
אילו כלים זמינים למעקב אחר ביצועי הפרסום?
ישנן מספר פלטפורמות שזמינות למעקב אחר ביצועי הפרסום שלכם. הנה מספר דוגמאות:
- Google Analytics: כלי חינמי של גוגל המאפשר לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים באתר שלכם, כולל מקורות התנועה. זהו הכלי המוביל בישראל בניטור תנועות הגולשים באתר.
- פלטפורמות פרסום: רוב פלטפורמות הפרסום, כמו Google Ads ו-Facebook Ads, מציעות נתונים מובנים על ביצועי הקמפיינים שלכם.
- כלי ניהול קשרי לקוחות (CRM): כלי CRM יכולים לעזור לכם לעקוב אחר ההשפעה של קמפיינים שיווקיים על הלקוחות שלכם.
- כלי מעקב אחרי הגולשים באתר לדוגמא crazy egg- עם מפות החום תוכלו להסיק למה אחוז ההמרה נמוך באתר, מה הגולשים עושים באתר ואיפה יש נקודות שצריך לחזק באתר.
- Lookerstudio של גוגל- כלי שבו אפשר לייצר דשבורדים שמציגים נתונים גם מגוגל אנליטיקס, גם מפלטפורמות הפרסום ולראות הכל תחת מסכים מותאמים לאתר שלכם.
חוץ ממעקב אחרי הביצועים, מה עוד חשוב לכל בעל אתר להגדיר?
- הגדירו יעדים ברורים לפני תחילת כל קמפיין פרסום.
- יעדים גדולים יהיו Goal’s – הגדלת כמות הרכישות באתר, הגדלת סל הקניות וכו’.
- יעדי ביניים (קטנים יותר) יהיו Kpi’s – הגדלת רשימת התפוצה, הגדלת נרשמים לוובינר וכו’.
- עקבו אחר נתונים באופן קבוע ובצעו התאמות לפי הצורך- אסטרטגיה למכירת בגדי ים לא תמיד תתאים לאסטרטגיית מכירת מעילי פוך. התאימו את הפרסום לעונה, לזמן ולקהל היעד.
- השתמשו במגוון ערוצי פרסום כדי להגיע לקהל רחב יותר. אל תגידו אני לא אוהב את הטיק טוק ולכן אני לא מפרסם שם. אתם לא בהכרח קהל היעד שאליו אתם פונים. בלי קמפיין ניסיון לא תוכלו להסיק מסקנות.
- בדקו ונסו טקטיקות חדשות כדי לשפר את התוצאות שלכם. תמיד יכולה להיות גרסה נוספת לעמוד הנחיתה עם אחוזי המרה טובים יותר וככה תוציאו יותר מתקציב הפרסום שלכם.
נסכם:
מעקב אחר ביצועי הפרסום שלכם הוא חיוני להצלחת קמפייני השיווק המקוון שלכם.
על ידי ניתוח נתונים, תוכלו להבין מה עובד ומה לא, לקבל החלטות מושכלות לגבי ההשקעות שלכם ולשפר את התוצאות שלכם.
אל תתעצלו לעשות A/B Testing, זה הכלי הטוב ביותר לדעת מה עובד טוב יותר ובעקבותיו למצוא את מה שיעבוד עוד יותר טוב.
אם יש לכם שאלות נוספות, אם אתם רוצים לדעת איך ומה אפשר לשפר באתר שלכם, לקבל המלצות לכלים שיעזרו לכם לנתח, אם אתם רוצים למצוא את הנתון הנסתר שיהפוך קמפיין בינוני לקמפיין זהב, את הנתונים אל תהססו לפנות אלי.